Foto: Fanni Tutek Hajnal

Prva ovosezonska premijera baletnog ansambla, predstava “Odiseja” čiju koreografiju i koncept potpisuju Walter Matteini i Ina Broeckx, na programu je riječkog HNK Ivana pl. Zajca u četvrtak 18. ožujka 2021. s početkom u 19.30 sati.

„Odiseja” je plesno putovanje bez trenutka predaha koje donosi dvije paralelne priče: onu poznatu Homerovu o Odisejevu povratku na Itaku prožetu avanturama i fantastičnim bićima poput sirena i kiklopa te drugu koja suvremene razdvojene obitelji i ljubavi povezuje s tom mitskom pričom.

U priči o Odiseju temeljenoj na inovativnoj koreografiji, dvoje autora i koreografa naglasak stavlja na emocije i odnose, a u središtu zanimanja je roditeljska i partnerska ljubav.

„Naše putovanje čine dvije priče koje se međusobno podržavaju i nadopunjuju. S jedne strane, klasična priča, dakle, Odisej, Penelopa, Telemah, Atena te poznati događaji i avanture. S druge strane, priča je „pročitana“ u aktualnijem ključu gdje je prava Odiseja ona mlade djevojke koja traga za pažnjom svog oca, a koji zbog vlastite ambicije napušta obitelj i žrtvuje bliske odnose. Odisej tako više nije heroj koji odlazi zbog požrtvovnosti, već je onaj koji ovom izlikom opravdava vlastitu sebičnost i žeđ za pustolovinom. Dva Odiseja – Homerov heroj i naš antiheroj. Dvije strane iste medalje“, ističu Walter Matteini i Ina Broeckx.

Iako je njihov atraktivni koreografski jezik intenzivno fizički, cilj im je istraživanje i razumijevanje ljudske duše te stvaranje emocionalne veze s publikom kojoj obećavaju drugačije, jedinstveno i uzbudljivo iskustvo.

„Riječki plesači izvrsno su ušli u naš univerzum gdje je ples prvenstveno sredstvo izražavanja osjećaja, a ne sam sebi cilj. Bit će puno plesa, ali i više od njega. Plesačice će „letjeti“ na pozornici, akrobatski će se koristiti polifunkcionalni monumentalni zid koji čini scenografiju. Glazba koju smo izabrali kreće se, spomenimo samo neke skladatelje, od Bacha i Beethovena do  suvremenih Philipa Glassa i Arva Parta“, zaključuje talijansko-belgijanski koreografski tandem.

Scenografkinja je Aleksandra Ana Buković, kostimografiju potpisuje Ina Broeckx, a video Fanni Tutek Hajnal dok je svjetlo oblikovao Nuno Salsinha.

U ulozi Penelope izmijenjivat će se Maria Matarranz de las Heras i Laura Orlić, u ulozi Odiseja Michele Pastorini i Ali Tabbouch, a u ulozi Telemaha Nicola Prato i Carlos Huerta Pardo. Atena (mušku) u alternaciji će tumačiti Tilman Patzak i Svebor Zgurić, a žensku Atenu Tea Rušin i Ksenija Krutova. U ulozi kiklopa Polifem također će se tijekom pojedinih  izvedaba izmijenjivati Svebor Zgurić i Tilman Patzak. Odisej antiheroj bit će Andrei Köteles, njegova kći Nevinost Tesa Köteles, a u ulozi Izgubljene Nevinosti, kćeri u mladalačkim godinama izmijenjivat će se Ksenija Krutova i Tea Rušin. U ulogama sirena i prosaca, uz njih će se naći ostale članice i članovi ansambla: Maria del Mar Hernandez, Soyoka Iwata, Jody Bet i Francesco Pio De Benedictis.

Walter Matteini i Ina Broeckx, profesionalni i životni partneri,  tijekom svojih su plesačkih karijera plesali u djelima svjetski poznatih koreografa, među kojima su Balanchine, Jirí Kilián, Hans Van Manen, Mats Ek, William Forsythe, Angelin Preljoçaj, Nacho Duato, Ohad Naharin i mnogi drugi.  Godine 2009. osnovali su svoju ImPerfect Dancers Company koju čine plesači iz cijele Europe: Italije, Španjolske, Francuske, Belgije, Norveške.


Matteini je stvorio djela izuzetne vještine, strasti, dubine i tehnike, kako za plesače ImPerfect Dancers Company, tako i za brojne druge plesne kompanije širom svijeta (Aterballetto, BDT Junior, Ballet Regensburg, Ballet BC Vancouver, Arts Umbrella Dance Company …), a s Inom Broeckx kao dizajnericom kostima, scenografije i koncepata njihovih zajedničkih produkcija surađuje još od 2000. godine.

Jedna od glavnih karakteristika njihove umjetničke produkcije upravo je ponovno čitanje odnosno plesna transpozicija književnih djela. Na njihovom su repertoaru tako djela poput Hamleta, Macbetha ili  Dnevnika Ane Frank. Uvijek teže novoj, svježoj interpretaciji književnih djela promatrajući ih iz novog kuta.

Foto: Fanni Tutek Hajnal

 

No Comments Yet

Comments are closed