Otvorenjem izložbe MikoMitologije: Raskid slovenske postmedijske umjetnice Saše Spačal, u četvrtak, 19. studenog u 19 sati nastavlja se izložbeni program udrugo Drugo more u Galeriji Filodrammatica (Korzo 28/1, Rijeka).
Nakon što je u listopadu premijerno predstavljena u mariborskom Multimedijskom centru MMC Kibla, ova biotehnološka umjetnička instalacija je prvi nastavak „serije ontogenetskih mitoloških priča, video eseja i strojeva“, u kojoj umjetnica istražuje kako zamršeni svijet gljiva može pomoći čovječanstvu u zamišljanju budućnosti i zajedničkog života u postkapitalističkom društvu.
Kao spekulativno umjetničko istraživanje, MikoMitologije se ne bave samo time kako podzemne mreže gljiva mogu ljude nečemu podučiti, već i načinima na koje suvremene tehnologije definiraju naše sustave znanja i učenja.
Uvodna priča iz serije, nazvana Mit o raskidu, u duhu znanstveno-fantastičnih romana spisateljice Ursule Le Guin predstavlja novootkrivenu sposobnost tzv. „mikomitoloških strojeva“, koji se prodiranjem u Zemljinu koru povezuju s nepreglednom mrežom micelija i uspostavljaju komunikaciju sa svijetom gljiva. Sa snažnom poveznicom na trenutno stanje, u kojem se naš planet velikom brzinom približava pragu ekološke katastrofe, u središtu priče je prva poruka koju su ljudi pomoću nove tehnologije uspjeli dešifrirati: „Ne možemo se vratiti u normalu jer je problem bio upravo u normali koju smo imali.“
Autorica je u pripremi ove multimedijalne instalacije između ostalog surađivala s mikrobiolozima iz laboratorija koji vodi evolucijska biologinja Toby Kiers s amsterdamskog Sveučilišta Vrije, a projekt su podržali Ministarstvo kulture Republike Slovenije i Grad Maribor.
Umjetnički rad Saše Spačal na sjecištu je istraživanja živih sustava te suvremene i zvučne umjetnosti. Teme kojima se bavi mogu se svesti pod naziv „postljudsko stanje“, u kojem ljudska bića supostoje i djeluju kao jedan od brojnih elemenata u ekosustavu, a ne kao njegovi vladari. Proučavajući kontinuum kulture i planetarni metabolizam, Spačal povezuje razna tehnološka sučelja s organskim i mineralnim agensima iz tla. Njezini radovi predstavljeni su i izvedeni u izložbenim prostorima i festivalima kao što su: Ars Electronica Festival (AT), Prix Cube Exhibition (FR), Transmediale Festival (DE), Athens Digital Arts Festival (GR), Perm Museum of Contemporary Art (RUS), Onassis Cultural Center Athens (GR), Chronos Art Center (CHN), Eyebeam (USA), Cynetart Festival (DE), National Art Museum of China (CHN), Muzej sodobne umetnosti Metelkova (SI), Galerija Kapelica (SI), Device_art (CRO), Art Laboratory Berlin (DE), Kiblix Festival (SI), Galerija sodobne umetnosti Celje (SI), Muzej savremene umetnosti Vojvodine (SRB), Lisboa Soa Festival (PT) i Sonica Festival (SI). Dobitnica je počasnog priznanja Prix Ars Electronica i New Technological Art Award, a nominirana je i za Prix Cube Award, Japan Media Art Award (izbor žirija) i New Aesthetica Prize.
Izložba ostaje otvorena do 11. prosinca, u radnom vremenu galerije od ponedjeljka do subote od 17 do 20 sati. U skladu s preporučenim mjerama za sprječavanje zaraze koronavirusom, broj posjetitelja koji istovremeno mogu biti u galeriji je ograničen. Također, posjetitelji se pozivaju da na ulazu dezinficiraju ruke, održavaju odgovarajuću međusobnu udaljenost i nose zaštitnu masku za lice.
Više o izložbi doznajte na ovoj poveznici.