Kraj rujna u Art-kinu i ove godine donosi 25 FPS – Internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa, u svom 16. izdanju. Ulaz na program slobodan je za sve posjetitelje!
Festival 25 FPS prikazuje nezavisne i nekomercijalne filmove koji na inovativan način istražuju mogućnosti filmskog jezika, pripovijedanja i samoga medija, a u svom gostujućem izdanju u Art-kinu od 29. do 30. rujna donosi najbolje i nagrađene filmove ovogodišnjeg izdanja u dvodnevnom bloku Best of 25 FPS 2020 te dvije posebne projekcije – japansku avangardnu queer dramu Posljednja povorka ruža (Bara no sôretsu) Toshija Matsumota iz 1969. i iransko remek-djelo metafikcijskog filma Salam Cinema u režiji Mohsena Makhmalbafa iz 1995. godine.
Dirljivo, kaleidoskopsko remek-djelo redatelja Toshija Matsumota, na programu Art-kina u utorak, 29. rujna u 18 sati, jedan je od najsubverzivnijih i najpamtljivijih filmova s kraja šezdesetih: izravno uranjanje u blještavi, neviđeni noćni svijet tokijskih transvestitskih klubova i fantastičnih diva, na krilima alkohola, droge, gitara, izvedbene umjetnosti i crne maskare. I sam Stanley Kubrick naveo je ovaj film kao izravan utjecaj na vlastiti distopijski klasik Paklena naranča (1971). Pogrebna povorka ruža ključan je film japanskog novog vala i queer filma.
Redatelj Mohsen Makhmalbaf za svoj dokumentarni film Salam Cinema daje oglas u novine u kojem poziva zainteresirane da se prijave na casting za film koji će snimati povodom obilježavanja stogodišnjice filmske umjetnosti. Umjesto očekivanih stotinu, pojavljuje se nekoliko tisuća ljudi koji se pobunjuju i zahtijevaju da im se pruži prilika da postanu dio kinematografije. Redatelj se odlučuje umjesto planiranog filma snimiti film o castingu, stoga pred kameru stavlja čitavu plejadu ljudi koji čine presjek iranskog društva, a njihove izjave otkrivaju realnu sliku života u Iranu. Ovaj kultni iranski metafilm prikazan je 1995. na festivalu u Cannesu u sklopu programa Un certain regard, a u Art-kinu se prikazuje u srijedu, 30. rujna u 18 sati.
Dvodnevni blok Best of 25 FPS, na programu 29. i 30. rujna u 20 sati, donosi nagrađene naslove ovogodišnjeg izdanja 25 FPS-a. Prvi blok uključuje filmove Kako razgovarati s mamom Dalije Dozet (Nagrada Green DCP), Apiyemiyekî? Ane Vaz (Grand prix), Iz moje pustinje Venete Androve (Nagrada kritike), Još radikalnije Stefana Canape, Lažno sunce Doriana Jespersa (Nagrada publike), a drugi blok donosi naslove Erpe-Mere Noemi Osselaer, TESTFILM #1 kolektiva Telcosystemsa (Posebno priznanje Žirija kritike), Shānzhài ekrani Paula Heintza i Kako nestati kolektiva Total Refusal (Grand prix).
Ulaz na čitav program u sklopu 25 FPS-a u Art-kinu je slobodan, a ulaznice se mogu rezervirati e-poštom (ulaznice@art-kino.org).
Više potražiti na https://www.art-kino.org
Foto: PR